3.03.2008

میگن عیدهای تهران خیلی با صفاست

هنگامی که عید گذشته از سفر اروپا برگشتم با خودم عهد کردم که با استفاده از سایت hospitalityclub.org و روشهای سفر کم خرج به محض آنکه پولی بدست آورم به جهانگردی بپردازم. از قضا از بابت کار در بهار گذشته پول کافی برای سفر به قطب شمال که آرزوی دیرینم بود را داشتم! کلی نقشه خریده بودم و تا حدودی راجع به مسیر مطالعه کرده بودم. اما درگیر پروسه apply کردن و portfolio شدم و تابستان را از دست دادم! پس به فکر سفر به آمریکای جنوبی و برزیل افتادم، اما نه پول کافی داشتم و نه وقت لازم! پرواز مستقیم تهران – کاراکاس لغو شد تا ازسفر آمازون کاملا ناامید شوم. گزینه بعدی سفر هندوستان بود که ابتدا به فکر سفر زمینی از پاکستان بودم که پاکستان شلوغ شد و خوب به سراغ هواپیما رفتم و در اوج تعجب فهمیدم همه بلیطها تا اوایل اردیبهشت پیش فروش شده! آخرین گزینه ای که به فکرم رسید بخشی از همان سفر قطب بود اما اینبار تنها محدود به آسیای میانه: ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان. باز مشغول برنامه ریزی شدم و برای ویزا اقدام کردم! اینبار هم شانس با من یار نبود و سفرت ازبکستان اعلام کرد که برای ویزای توریستی باید از یک آژانش مسافرتی و یا شخص حقیقی یا حقوقی دعوتنامه داشته باشم! و خوب معلومه دیگه... فعلا تنها کاری که توانستم انجام بدهم گرفتن بلیط مشهد است!
آیا کسی می دونه وضعیت ویزای ترکیه چطوریه ؟! آیا لبه مرز ویزای توریستی میده؟

2 comments:

Anonymous said...

ey bichare
ehtemalan eid maham dige mashad nistim
mitoni biay az gharet lezat bebari!!!!!!

dar morede mohafeze kari bahat movafegham
ama be zoodi khabarii barat daram
khob har kas ye jaii gir dare... ama fek konam ye karaii kardam


have fun with your eid
hope to see you here

Anonymous said...

don't be sad, turkey does not need Visa for iranian, just keep ur Pass in ur hand and u can cross the border as easy as ABC, so ...don't forget get the bus ticket from arjantin to Istanbul two ways cost just 60$..