1.25.2009

چهار سال پیش در چنین شبی

چهار سال پیش در چنین شبی به احتمال زیاد داشتیم با فراز در غارم در مشهد تو سرمون می زدیم تا ماکت استادی یک به پونصد مجتمع مسکونی رو در بیاریم و احتمالا امتحانهای عمومی شروع شده بود. یادمه اینقدر کار سرم ریخته بود که فرصت فکر کردن فرای اون ترم و پروژه ها و امتحاناتش اصلا بدست نمی آمد. غار سرد بود و شفاژ ها خراب. فقط آب گرم داشتم برای حمام - اونم نه همیشه- هوا هم خیلی سرد بود. یادمه با فراز چایی می ریختیم اما نمی خوردیم. پتو رو مینداختیم رو خودمون و کامپیوتر! با چایی ها می رفتیم اون زیر رو پلانها بحث می کردیم. سرِ در آوردنه یک به پونصد یادمه شیفتی کار میکردیم. کلا یه اتاق با بخاری برقی گرم بود. من میشستم تو هال پیچیده در لحاف با تیکه های مقوا کارتن - واحدهای مجتمع - ور می رفتم یه چیزهایی می ساختم. فراز می خوابید. صبح من می رفتم می خوابیدم، فراز می نشست تو هال و با ماکت ور می رفت. ترم سنگینی بود. بیست واحد داشتم از جمله طرح 5 و طرح فنی با هم. اون ترم یکی از با برنامه ترین ترمهای دوران کارشناسیم بود اندِ برنامه ریزی و این چیزا بودم و همه عمومی ها با نمره قابل قبول پاس شد و از نتیجه طرح و فنی هم راضی بودم. یادمه اون روزها دنیا برام روزی که فنی را -آخرین تحویلم_- تموم می کردم به پایان می رسید. بعدش خلا بود. آخرش این بود که برم تهران. تو تصورم حتی هنوز ارشد هم جایی نداشت! 4 سال پیش... و در این 4 سال چه ها که نگذشت!
تهران - پاریس - آمستردام - برلین - وین - رم - مارسی - باسلونا - بیروت - طرابلس- صیدا - صور- بعلبک - دمشق- پالمیرا - حلب - آنتالیا - افسوس - ازمیر- استانبول - نیویورک - شیکاگو - واشینگتن - ریچموند - شارلوت - آتلانتا - سن خوان - پونسه

چهار سال پیش اگر پیرمردی با عینک ریبن با هاله ای از نور و اورکت بر من ظاهر می شد و می گفت که در 4 سال آینده به این شهرها سفر میکنم من به او چه می گفتم ... اگر آن پیرمرد امشب ظاهر شود وعده کجاها را به من خواهد داد؟ من چه جوابی بدهم! باور کنم یا ... امروز دنیا برایم در انتهای این ترم در اوایل خرداد 88 به پایان می رسد بعد از آن خلا هست، بعد از آن تنها یک چیز می ماند ... رویا و بازهم رویا

8 comments:

Anonymous said...

bad az oon balloon ha rang avaz mikonand...
va herse behtar boodan, be pa haye khaste jane dobare khahad dad.

Suzzane said...

Adam Das-neveshtehaye toro bekhune o Be zendegish omidvar beshe!
BEHTARIN arezuha baraye TO!...

Anonymous said...

من می تونم اتاقای سردی رو تصور کنم که بوی مرد بالغ می دن
مردای پشمالو ای که به طرز خنده داری تیکه های ظریف ماکتو می چسبونن
و اون بخاری برقیا که یه اتاقو خصیصانه گرم می کنن
و ریه هایی پر از چسب آهو
ولی
راجع به مردان با اورکت یا بی اورکت
و فردایی به جز این...؛
با ما بگو

Anonymous said...

yes pal, very thoughtful reminder of the past...yadesh bekheir... skis az sahaf o bagherzade gereftim!!!! 4 sale dige yani chi mishe??????

Anonymous said...

ba sharayete 4sal pishet kamelan hamzat pendari mikonam :)

irade negareshi dari, bayad begi ba overkot va haleyi az noor na haleyi az noor va overkot, injoori haleh be overkot ham nesbat dade mishe (haleyi az overkot!)

che jaleb ke piremarde eynake reybeno overkot dare too tasavoret (hamin fekraro mikoni ke injoori mishe :D)
man age boodam ye piremard ba rishe kheyli boland va asaye kajo koleye ajib gharibo tasavor mikardam...ehtemalan 4sal dige man too zambia memari mikhoonam :))


omidvaram revayate 4 sal digat az 4sale pishet be hamin jalebangizi bashe, balkam bishtar ;)
(ye piremard ba lebase fazyi va haleyi az merrikh..)

Anonymous said...

ba sharayete 4sal pishet kamelan hamzat pendari mikonam :)

irade negareshi dari, bayad begi ba overkot va haleyi az noor na haleyi az noor va overkot, injoori haleh be overkot ham nesbat dade mishe (haleyi az overkot!)

che jaleb ke piremarde eynake reybeno overkot dare too tasavoret (hamin fekraro mikoni ke injoori mishe :D)
man age boodam ye piremard ba rishe kheyli boland va asaye kajo koleye ajib gharibo tasavor mikardam...ehtemalan 4sal dige man too zambia memari mikhoonam :))


omidvaram revayate 4 sal digat az 4sale pishet be hamin jalebangizi bashe, balkam bishtar ;)
(ye piremard ba lebase fazyi va haleyi az merrikh..)

yanmaneee said...

timberland boots
off white hoodie
golden gooses
kd 11 shoes
air max 2019
michael kors bags
jordan shoes
yeezy boost
adidas ultra boost
kyrie 4

tesheau said...

z9n86m1f76 m1k61x2s70 j2g33p4b70 y2b35z5j07 i3l48v8l86 h2g97a6p68