12.30.2008

غزه و ابراهیم نبوی

مد روز وبلاگستان این روزها غزه است ، یه عده چفیه پوش شده اند و یه عده هم گوز و شقیقه و چیزهای دیگر را دارند به هم می دوزند تا برای رقبا خط و نشان بکشند. اما وسط این موشک پرانی و آدم کشی و دروغ پراکنی ها من هنوز یک لبخند را برای خواندن طنز نبوی کنار می گذارم.

بچه که بودم گرگان زندگی می کردیم. راهنمایی می رفتم. هفته هایی که شیفت بعد از ظهر بودیم سر راه مدرسه از دکه روزنامه فروشی سر کوچه دبستان هاجر گل آقا می خریدم و سوار اتوبوس می شدم. اول می رفتم سراغ صفحه ای که ستون چهل سال بعد در چنین روزی نوشته بود. می خواندم و قهقه می زدم وسط اتوبوس! فکر می کنم آن ستون را ابراهیم نبوی می نوشت.

شرق را که بار اول بستند رفتم سراغ روز آنلاین، از آن وقت روزنامه صبح من شده است. اگر نخوانم روزم شروع نمی شود! همیشه هم پر است از خبرهای بد و حکایتهای تلخ و غم و بد بختی! با اینکه می دانم خواندنش حال آدم را می گیرد اما روحیه مازوخیستی من که فکر کنم از خصوصیات همه دهه شصتی هاست باز هم مرا وادار به خواندن می کند. شاید هم امید به روزی که خبری شیرین در آن بخوانم باعث این کلیک صبحگاهی می شود. به هر حال خواندن طنز نبوی را همیشه برای آخر می گذارم که همان لبخند تلخ و شادی گذرا مرهمی باشد بر همه آن تلخی ها!


مکالمه احمدی نژاد و خالد مشعل

خالد مشعل: چطوری؟ احمدی نژاد: اشلونک!‏
احمدی نژاد گفت: السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
خالد مشعل: محمود! ما اینجا هر روز زیر بمباران هستیم...‏
احمدی نژاد: ما با شما هستیم، ملت فلسطین بر صهیونیست های غاصب پیروز است.‏
خالد مشعل: اینجا اوضاع خیلی خرابه، دائم موشک می زنند....‏
احمدی نژاد: این لحظه ها در تاریخ درس مقاومتی برای ملت هاست.‏
خالد مشعل: همین الآن یک موشک خورد و سه نفر از دوستان شهید شدند... ‏
احمدی نژاد: هر چقدر هم شهید بشوید باز هم ملت فلسطین پیروز است، چون حق با شماست...‏
خالد مشعل: بله، همین الآن یک موشک داره صاف می آد توی اتاق....‏
احمدی نژاد: در مقابل اراده ملت ها و بخصوص دولت نهم هیچ موشکی بجز موشک شهاب ‏سه نمی تواند....‏
خالد مشعل: بوق بوق بوق بوق......‏
احمدی نژاد: ولی بدان که خون شهید ضامن پیروزی.....‏
خالد مشعل: بوق بوق بوق بوق.....‏

از ابراهیم نبوی در روزآنلاین

1 comment:

Anonymous said...

الان نبوی ما رو خندوند یا تو؟ از عالم بالا ندا اومد که " تکلیف مشخص کنید ،این خنده از کجایک بود؟ "ء
برچسب : اندر معایب تکنولوژی